Ivanka Trump v reklamě na své brýle. Na něco zapomněla. Poznáte na co?

Ivanka Trump se nepotatila. Hned ve dvou směrech. Za prvé, není v marketingu tak precizní jako její otec – to ostatně uvidíte. Za druhé, sice je viceprezidentkou Trump Organization ovládající hotely, reality a golfová hřiště Donalda J. Trumpa, ale luxusním, natož megalomanským směrem svůj byznys nezaměřila. I tak je dcera amerického podnikatele a již čtyřikrát rozvedené bývalé československé lyžařky schopnou obchodnicí s módou, která razí obchodní strategii “good value for money”, tedy dobrá hodnota za peníze. U otce se tomu nemohla naučit, proto se inspirovala u konkurence. Ne vždy u té nejlepší. První příklad: televizní reklama.

Kabelky slavné dcery v teleshoppingu, chybí už jen Horst Fuchs

Není pochyb o tom, že teleshopping je efektivním způsobem přímého prodeje. Pokud přišpendlíte oči na obrazovku, prodejce vás i ze záznamu umluví, že bez toho, co vůbec nepotřebujete, nepřežijete. Objednáte, aniž jste to měli v ruce. Vzhledem k účinnosti je míra rentability ještě znásobena nízkými pořizovacími náklady. Tomuto spotu chybí už jen WS napařovačka a moderátor Horst Fuchs:

http://www.youtube.com/watch?v=gQkeaFJsD5w

Obhajoba Ivanky: “Cílím na klientelu, která tento způsob prezentace vyhledává a využívá. Proč bych se jí měla vyhýbat? Nabízím vysoce kvalitní a stylové oblečení, aniž bych musela nezbytně používat pravou krokodýlí kůži. Nic nezatajuji, za nic se nestydím, je to regulérní způsob komunikace produktu, i když jsou lidé, kteří mě za to kritizují,” mrzí Ivanku a nemusí jít daleko. Stačí se podívat do vlastní rodiny.

“Jsou okruhy, kde se s dcerou neshodnu, forma obchodní prezentace především,” říká její otec Donald Trump. Ocenil dceřiny začátky, označil je za nadějné. Když totiž Ivanka začala maloobchodně podnikat, bylo to v září 2007, jí bylo 25 let a otevřela luxusní obchod na Madison Avenue. Od té doby navíc rozvinula firmu do šířky – nabízí už nejen oblečení, ale i šperky, zmíněné kabelky a boty. Už ale nejen pasivně v obchodě, ale aktivně po internetu a právě teleshoppingem. “Má vlastní svéhlavou cestu, nedovolí mi do ničeho mluvit. Respektuji její osobnost i svobodu, nicméně měla by pochopit také mě. Jestliže Rothschild nebo Rockefeller budovali gloriolu a z jejich jmen byla značka, která něco znamenala, také by nesledovali s popukáním, kdyby jejich potomci otočili o stoosmdesát stupňů a degradovali jejich celoživotní úsilí protipolným obchodním zaměřením,” dodává Donald J. Trump.

Má pravdu vlastně ve všem. Ale hlavně v tom, že Ivanka (nejde o zdrobnělinu, ale o oficiální jméno zapsané v křestním listě) si může se svým životem nakládat podle uvážení. Je dospělá. A – co otci musí zavírat ústa jako pádný argument – úspěšná!

Její firma, zahrnující diamantovou linii Ivanka Trump Fine Jewelry, obuvnickou Ivanka Trump Footwear Collection nebo kabelkovou Ivanka Trump Handbags, prudce expanduje. Ročně vydělává 230 milionů dolarů a ještě letos by měla být rozšířena o řadu dětských oděvů. Samozřejmě když se kácí les, také létají třísky… K tomu Ivanka: “Nechodím po luxusních buticích, ale běžných obchodních domech a zajímá mě, co vymýšlí konkurence. Jsem pak dostatečně kreativní na to, abych vyplnila prázdná místa v jejich nabídce. Nicméně nemám místo mozku harddisk.” Na co naráží? Návrhář Derek Lam ji dostal před soud. Důvodem byla nová kolekce Ivančiných stylových bot na...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům