Měla jsem dvojnásobné štěstí. Poznala jsem jednu z nejbohatších mladých dam Středního Východu a měla jsem po ruce dostatečné množství ubrousků, aby zachytily spousty slin, které se mi draly z úst, jakmile jsem viděla tu nádheru. Ano, nejdražší košíček byl zdoben 23karátovým jedlým zlatem, ale mě dostala vůně italského kakaa, z něhož mistr cukrář ve dvou sekundách vytvaroval úžasnou pěnu na nablýskanou zlatou lžičku. Mňammm… kdyby mi 1010 dolarů za tento dezert nepřipadalo prostopášných, vydám je.
Dubai Mall patří k nejnavštěvovanějším nákupním centrům v Dubaji. Stojí přímo u vyhlášené věže Burj Khalifa a ve spodním přízemí (pozor, přízemí jsou tu dvě) je Bloomsbury. Kavárna. Podle názvu britská, nebo alespoň evropská. Ale kdepak. Koncept Bloomsbury vytvořila Shafeena Yusuff Ali, dcera Yusuffa Ali MA, majitele EMKE Group, která v celém regionu Perského zálivu vlastní a operuje řetězce hypermarketů a supermarketů Lulu. Něco jako náš Albert. Ale v luxusnějším stylu.
V Bloombury mě zaujaly snad všechny košíčky. Na ty se tu specializují. Ale pak mé oči zamířily jinam. Na jednu dívku, arabsky zahalenou. Zpod modrého šatu sálala krása i suverenita. V arabském světě není zvykem, aby se žena volně pohybovala po obchodě a udílela pokyny – navíc mužům. V Bloomsbury to možné je. Shafeena Yusuff Ali – byla to ona, vyrozuměla jsem ze souvislostí – totiž právě vysvětlovala, jak přistoupit k čemusi, co se za sklem předního chladicího pultu úchvatně lesklo.
Člověk by “to” snad i přehlédl. Zlatých poutačů je ve výlohách okolních butiků tolik, že až oči přecházejí. Ale tady? V kavárně? Nedalo mi to, musela jsem nahlédnout. Vyrazilo mi to dech. A v ústech mi začal působit katalyzátor slin.
Přiložený štítek informoval: “Golden Phoenix”. A opravdu – z určitého úhlu dezert připomínal bájného ptáka, který se sám sežehl a nyní vstává z vlastního popela. Obchod jej nabízí od 28. června, kdy oslavil roční narozeniny. Ve čtvrtek...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům