Šéf Google má Ferrari za 30 milionů. Akorát s ním nesmí na silnici

Itálie, Monza. Fernando Alonso a Felipe Massa, slavní piloti F1 ze stáje Ferrari, v červeném tričku a kšiltovce pózují davům, jenže hlavní pozornost tentokrát není upřena k nim. Nýbrž k pohodovému muži v džínech a žlutém tričku. A to stejně žlutém, jako je karoserie unikátního Ferrari za ním. Benjamin Sloss, viceprezident společnosti Google, si přišel převzít ojedinělé Ferrari 599 XX Evo, které si koupil.

V Googlu ani přes občasné lapsusy zjevně nejsou špatně placeni. Což o to, že Sergen Brin a Larry Page, spoluzakladatelé, kontrolují každý cca 21 miliard dolarů a pohybují se mezi 26. a 28. místem světového pořadí boháčů. Dobře se daří i jejich výkonným prodlouženým pažím, které stojí za neustálými inovacemi. Sloss vložil 1,4 milionu eur do vozu, se kterým ani nesmí na běžnou silnici. Ale o tom až za chvíli. Nicméně lidé mu v Monze tleskali upřímně. Peníze totiž nešly do kasy Ferrari, ale prostřednictvím dobročinné dražby na účet obyvatel severní Itálie, kteří během květnového ničivého zemětřesení přišli o blízké či střechu nad hlavou.

Benjamin objal kolem boků svou manželku Christine a dlouhým polibkem, že i Masa záviděl, oslavil nádherný stroj. Je podobně výjimečný jako arabský klient, který si nedávno objednal složeninu ze dvanácti různých Ferrari – psali jsme zde. Jediné, co by Slosse za ty peníze mohlo mrzet, je nepoužitelnost vozu do běžného provozu. Nejde ani tak o to, že nové Ferrari je příliš silné. Jistě, dvanáctiválcový motor produkuje výkon až 740 koní, ale především si ani Ferrari nepřeje s tímto žihadlem kličkovat po dálnici. A to proto, že stále neví, čeho je schopno. Italská automobilka vyrábí tyto vozy jako tzv. experimentální, aby si na nich vyzkoušela nová technická řešení. Za volantem nesedají testovací jezdci automobilky ani profesionální piloti F1, ale ti, kteří pak v praxi skutečně vůz budou řídit. Tedy civilní řidiči. A...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům