Neměli jsme rádi letiště Charlese de Gaulla v Paříži. Po londýnském Heathrow je druhým největším letištěm v Evropě v počtu přepravených cestujících. Bohužel tomu neodpovídají, respektive neodpovídaly, služby ani koncept. Kdo zde musel přestupovat na jiné letadlo, musel se připravit na alternativu, že jej nestihne. Mezi jednotlivými přeplněnými terminály se totiž chodilo pěšky a vzhledem k nedořešeným vlekoucím se hadům front nikdo předem neuměl odhadnout, zda vůbec návazný spoj stihne a kde se zasekne. Nemluvě o tom, že v neuvěřitelném mumraji, kombinovaném s povýšeností francouzských úředníků, vám ztratili zavazadlo. Charles de Gaulle v Paříži bylo proto pro mnohé pasažéry vůbec nejobávanější letiště v Evropě.
Když zde v květnu 2004 spadla střecha odletového terminálu 2E, zastaralá ze železa a betonu, a pohřbila čtyři cestující, nikdo se snad ani nedivil. Na pařížském letišti se kdekdo cítil jako někde v Africe v poušti. Při zoufalém hodinovém přebíhání letiště, rezignován v kilometrových zástupech čekajících u bezpečnostních kontrol, se nedovolal. Paříž byla marnost. Paříž byla katastrofální servis.
Ale to se mění. Tak jako v Londýně si uvědomili nutnost zásadních zlepšení. Za 645 milionů eur byl náhle vystavěn nový terminál S3, uzpůsobený na odbavování obřího Airbusu A380. A letos za dalších 500 milionů eur přibyl terminál S4 a v něm pýcha letecké společnosti Air France. Její vlastní odbavovací hala, kterou jsme dnes navštívili a musíme zatleskat!
Kdo letěl s Emirates z Prahy do Afriky nebo Indického oceánu, musel ocenit vlastní terminál Emirates v Dubaji. Přistáváte u téhož terminálu, z jakého následně s Emirates odlétáte na Seychely, Maledivy, Mauricius… Nemusíte se stresovat tím, zda vůbec najdete stojánku. Emirates o vás vědí, takže při zpoždění letadla na vás (myšleno na pasažéry daného spoje) již čeká v hale pikolík a urychleně vás směruje promptně vytvořeným koridorem k návaznému letadlu – máte náhle přednost u příletových kontrol atd. I tak je terminál Emirates monstrózní – vždyť nabízí vše, co cestující potřebuje k oddechu: salonky, restaurace různých kuchyní i hotel pro krátkodobé přespání. K tomu se snaží přiblížit “malá Dubaj”, terminál Air France v Paříži, který je součástí nové haly S4.
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům