JAK PODNIKAJÍ ČEŠI. Obchůdků s veškerou módou je po Česku tolik jako hub v brdských lesích o minulém víkendu. Karty z hlediska prestiže jsou rozdané, dominantní podíl na trhu s luxusními produkty zabírá Louis Vuitton, a to ve verzích oficiálních i padělaných. Nové brandy jdou buď cestou kopírování úspěšných značek, nebo svou vlastní. Obě cesty jsou slepé, protože v prvním případě je vždy přebije silnější značka, její zkušenost, marketing a tradice, ve druhém případě čeká takové statečné srdce běh na dlouhou trať, který je drahý, vyčerpávající a frustrující. Čeští klienti jsou na značky konzervativní a objeví-li u kolegyně jinou značku, neznámou, posmívají se, na jaké tržnici ji vyhrabala. A to kvalita materiálu i zpracování může být stejně vysoká jako u světové značky.
Jak ze začarovaného kruhu ven? V Italské ulici v Praze jeden butik možná objevil cestu. Alespoň nám se líbí. Už ten vývěsní štít Franco Arazzi zní italsky. A v Italské ulici je to dobrý fór. Co na tom, že, jak jsme si ověřili, nejde o italskou značku, ale o byznys dvou Češek ve středním věku, Oliny Francové a Jitky Arazimové. Jedno se jim upřít nedá: umějí si hrát. Porovnejte jejich příjmení s nápaditým názvem.
Výhodou jejich kabelek (jsou to výtvarnice, takže nic překvapivého) je, že jsou na dálku signifikantní. Tedy že už na pohled bude jasné, od jaké značky tyto kabelky pocházejí. Jsou totiž skutečně originální. Kabelky, vypadající jako výřez z boku zvířete, jsou relativně praktické a díky kvalitní kůži se vystříhají hlavních problémů většiny kabelek, jejichž elegantní tvar se delším užíváním mění v neforemný pytel na hady. Výtvarnice dávají vyniknout čisté přírodě a nepřidávají laciné a zmatečné kovové ozdoby, což sice jen o dekagramy, ale přece šetří váhu. Samozřejmě hodně dělá výstřední materiál, ovšem...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům