Na silnicích vidíte drahé automobily s tzv. prominentními registračními značkami. Jde o shluk písmen a čísel tak, aby si jej zapamatoval i hlupák. Hlavou v té chvíli proletí myšlenka: “To musí být vlivný frajer, že na něj na magistrátu vyšla právě taková SPZ.” Skutečně vlivní frajeři se však těmto registračním značkám vyhýbají jako čerti kříže. Už několik podnikatelů zjistilo, že být okamžitě identifikován není žádná výhra. V režimu úplného utajení cestuje i nejbohatší Čech Petr Kellner.
Upřímně – kdybyste měli možnost mít své vlastní soukromé letadlo a ještě si vybrat jeho “espézetku”, otiskli byste do ní své jméno či jiné poznávací znamení? Petr Kellner, muž kontrolující odhadem 150–200 miliard Kč, měl na svém “Káněti”, tedy Gulfstreamu V, imatrikulaci N680GA. Lámali jsme si hlavu, co to mohlo znamenat. Jenže nyní jsme obdrželi výpis z národního leteckého úřadu Spojených států, kde N680GA byla již registrační značka letadla z továrny.
Ano, Kellner ji vůbec nezměnil. Podívejme se pro srovnání na jiné soukromé letce:
Pavel Tykač a jeho Embraer Legacy 600: OK-SUN
Ivo Rittig a jeho Nextant 400XT: OK-ESC
Slovní analytici si mohou hrát: Cestuje snad Tykač rád za sluncem (sun) a Rittig plánuje útěk z Česka (escape)? I letecká společnost ABS Jets, respektive “tajný majitel”, přejmenovali Embraer Phenom 300 na OK-PHE z původní brazilské registrace PT-TJW. Díky tomu každý ve vzdušném prostoru, kdo sleduje pohyb letadel, ví, že OK-PHE je onen unikátní Phenom.
A Kellner ani...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům