Nikdy bychom si nemysleli, že budeme Kiu dávat za příklad. Už jsme zívali nudou nad unifikovaným automobilovým designem. Nepoznali bychom, kdyby některé automobilky propustily své designéry, kteří beztak opisují, a společně zaměstnaly jednoho kreativního, který by tvořil pro všechny a případ od případu se dopustil lehké designové nuance. Ušetřily by se peníze a výsledek by nebyl o tolik jiný.
Korejská Kia ovšem předvedla, že když má designér volné ruce, dokáže věci. Podívejte se, co udělá pouhý design. Poznali byste, že jde o jedno a totéž auto?
Nahoře sériová Kia Optima. Netvrdíme, že ošklivá. Normální. A když si kupujeme auto, přejeme si být jiní, nezaměnitelní. Stejně jako Kia může vypadat Toyota či Hyundai. Nebýt znáčku, kdo to řeší? Ovšem porovnejte ji s touto Kiou Optima.
Opakujeme: Jde o stejný model, jen s jiným bodykitem. To je tah na branku!
Samozřejmě, auto ve stylu Batmobilu není pro každého, ale jak říká stará pravda: Co je pro všechny, ve skutečnosti není pro nikoho. Mnozí řidiči nechtějí splynout s davem. Zahřeje je, když se po nich soused v koloně ohlédne, vztyčí uznale palec, nebo závistivě ohrne ret. A tohle není pouhý filmový úlet, splňuje homologační pravidla. A bomba: Parádu děláte hlavně v noci. Upřímně: s jakým jiným autem se vám to povede? V noci z aut není mnoho vidět. I Ferrari přehlédnete. Tuto Kiu ne.
A vůbec nejde o ohromení technickými parametry. Pod kapotu se vůbec nesáhlo. Jako u sériové Optimy má dvoulitrový motor s turbodmychadly výkon 274 koní. Nic zvláštního. Neusednout uvnitř do speciálního křesla pro Batmana, možná si změny vozu ani nepovšimnete. Zvenku si však změny všimne každý. Po setmění se rozpálí žluté světlomety a pod podvozkem nádherné žluté podsvícení. Protože 20palcová kila mají žluté masivní brzdiče, vůz se opticky nese na žlutém...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům