Móda jde do ekologie. Gucci má eko boty, Bottega Veneta chystá kabelky z papíru

JAK SE V BYZNYSU ODLIŠIT. Kdo dělá stejné věci jako konkurence, nevynikne. Bottega Veneta, italská značka, je známa tzv. diskrétním luxusem. Nevykřikuje. Ale každý na dálku vidí, že máte “bottegu”. Jedna z nejtypičtějších kabelek značky vyniká speciální technikou spletení úzkých proužků kůže. Nyní značka vystoupila z kruhu. Následovala italské krajany od Gucciho. Přechází na ekologickou koncepci.

Kdykoli začne nějaká firma hovořit o ekologii, zpozorníme. Často to bývá nesmysl a podvod. Vidět je to u automobilového průmyslu, kde se provalilo, že elektromobil způsobuje více zplodin, emisí skleníkových plynů, než vůz se spalovacím pohonem. Tedy ne při přímé jízdě na elektřinu, ale při výrobě baterií. Což je nakonec jedno. Ekologické kabelky Bottega Veneta ale ekologické opravdu jsou, i když i kuriózní!

Samozřejmě, že Bottega Veneta, tak jako další výrobci kožených kabelek, mohou o ochraně přírody mlčet. Mají největší máslo na hlavě. BV provádí „intrecciato“, výše zmíněnou techniku, už od 70. let. Původně se proužky proplétaly jen rovně, časem se kombinovaly barvy a teď se při pletení kožené proužky kroutí tak, aby vytvářely 3D efekt. Známou listovou kabelku Knot prodává Bottega Veneta od roku 1977, tedy 35 let. Vybírá na ni ty nejkvalitnější kůže, u kterých testuje nejen pružnost, ale i stálobarevnost v nejtěžších tepelných a světelných podmínkách. Prostě dělá s kůží cavyky. Alespoň však Bottega Veneta přemýšlí, dokonce tak, aby nevyráběla z kůže a přitom přinesla klientkám ještě přidanou hodnotu. Výsledkem jsou kabelky v kombinaci žerzeje a papíru. “Rozhodli jsme se pro tyto materiály po široké diskusi se zákaznicemi, které chápaly naši snahu o ochranu životního prostředí, a přitom si přály sofistikované a ručně dělané kabelky. Zásadní pro nás bylo, že netrvaly na přírodní kůži,” komentuje kreativní ředitel módní značky Tomas Maier nový počin.

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům