Obchodní sebevražda Bugatti: zvýšená cena prakticky za nic

Byl to kuriózní okamžik. Dr. Wolfgang Schreiber, od roku 1984 rotující v různých pozicích v koncernu Volkswagen a ještě navíc Němec, rozdával navštívenky s francouzským titulem “Président de Bugatti Automobiles S.A.S”. Navíc byl od 1. září 2012 jmenován prezidentem Bentley. Tempem, jakým střídá posty, “sluší” značce Bugatti, které předsedá, a zejména ladí s modelem Veyron Grand Sport. Ten také točí své limitované edice, až jde hlava kolem, a počet edicí už překonává počet vozů, které jsou v jednotlivých edicích vyrobeny. Dochází tak k paradoxní situaci, že limitovaná edice není vzácností. I proto zájem o Veyron upadá. Vítejte v brazilském Sao Paulu na velkém Salonu de l’Automobile de São Paulo Motor Show.

Dr. Schreiber stojí na pódiu a nepřesvědčivě, s příznačným tragickým pohledem, odhaluje bůhvíkolikátou edici. Tentokrát se jmenuje Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rafale. Není nová ničím jiným než barevným řešením. Vůz má nové ráfky a dvoutónově lakovanou karoserii doplněnou modrým karbonem. Uvnitř jsou sedadla potažena modrou kůží, prošívanou šedou nití. Původně bylo v plánu cca 150 kusů, nakonec se edice zmenšila na 50 kusů, což Schreiber vysvětluje snahou po větší exkluzivitě. Otázkou je, zda spíše racionálněji neodhadl zájem. Či nezájem.

Bugatti se vyčerpalo. Už léta nerozvíjí původní osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly. Výkon je samozřejmě stále úctivý, 1200 koní, stejně jako točivý...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům