Je to sžíravý, ale i opojný pocit. Stačí si udělat čas na jeden nápad a můžete mít vystaráno. A nemusíte se zhodnocením své myšlenky čekat dlouhé roky, natož desetiletí. Stačí unikátní nápad a prodá se sám…
Steve Chen, rodák z Tajwanu, založil spolu se dvěma svými kolegy-zaměstnanci platebního systému PayPal platformu pro sdílení video souborů. Zaregistroval ji jako YouTube, 15. února 2005 ji spustil, oficiálně dostupné pro veřejnost byly od listopadu a již koncem roku 2006 je převzal Google. Dnes je YouTube se sídlem v kalifornském San Bruno dceřinou společnosti Google a čtyřiatřicetiletý Chen, který vyinkasoval svůj podíl z převodní ceny 1,65 miliardy dolarů, má zcela čas na rodinu a své investice. Protože se stal podruhé otcem, stěhuje se. Prodává svůj nádherný penthouse, střešní apartmán, v mrakodrapu Ritz-Carlton Residences a stěhuje se v rámci San Franciska do domu, praktičtějšího pro rodinu, v oblasti South Bay.
Že ho prodej netlačí a hotovost akutně nepotřebuje, to naznačuje i jeho cenová politika. Duplex o velikosti 284 metrů čtverečních zakoupil za 4,58 milionu dolarů, nyní ho prodává za 8 milionů dolarů. Kdyby spěchal, je obvyklé jít s cenou dolů, až 30 procent pod tržní úroveň. Zvláště nyní v krizi. Chen ale tvrdí, že je to férový požadavek a rozdíl v ceně představuje faktické náklady na práci architekta Joela Snadera, který moderně a vkusně...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům