ZÁKULISÍ BYZNYSU. V ceně kabelky Louis Vuitton neplatíme jenom náklady na výrobu, distribuci a uskladnění produktu a image značky, ale také servis, který je přidanou hodnotou. Tak by to mělo být u všech firem. K luxusnímu (vybranému) produktu luxusní (vybraný) servis. Když se stane, jako nám nedávno v obchodě Piquadro v Praze, že servis je “pod psa”, je vysoká cenovka neospraveditelná a taková prodavačka kazí renomé a cenovou politiku celé značce. Tak jako v kvalitní restauraci nelze cenu z jídelního lístku považovat za pouhý součet nákupních cen ingrediencí vložených do večeře, podstatnou část ceny podávaného pokrmu dělá komplexní služba a náklady na prostředí. Co pro vzdělaný a erudovaný personál dělá právě Louis Vuitton? Dnešní foto ze Singapuru hovoří za mnohé komentáře:
Tento designový palác je totiž manažerské tréninkové centrum francouzského domu, první mimo Evropu. Je určeno pro trénink manažerů a prodavaček butiků působících v Singapuru, Hongkongu a čínské Šanghaji. Na rozloze 557 metrů čtverečních je několik tréninkových místností, kde probíhá školení, zbytek tvoří ukázky jednotlivých produktů a jejich výroby tak, aby vyškolený manažer poznal celé portfolio značky, a to i zákulisí tvorby. Kdo vzejde z tohoto centra, ten opravdu nebude působit jako prodavačka v Piquadru. Od něj neuslyšíte “Brej den, tak kerou kabelku chcete? Neporadim, jsem nová. Kolik stojí? Ježiš, mrkněte na štítek, já to namarkuju. Jééé, kartou teď neplaťte, to neumím obsluhovat. Děkan, nashle.”
Louis Vuitton má dražší produkty i proto, že se snaží zaplatit kvalifikovanou prodejní sílu. Díky tomu...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům