Impulz pro hotely situované v korálových mořích. Zejména v Karibiku a Indickém oceánu. Možná i námět k přemýšlení pro Jiřího Šmejce, bývalého společníka Petra Kellnera v PPF, který staví hotel na Maledivách. Jak podpořit turistický ruch? Zde je přidaná hodnota: první pětimístná ponorka, která se potopí do komerčně příliš neprobádané hloubky a ještě robotickým ramenem sejme vzorek ze dna!
Co myslíte, že je těžší ovládat: ponorku, nebo letadlo? A odkud se snáze vyprostíte a zachráníte v případě poruchy? Nám také lépe vychází ponorka. Nicméně přesto je majitelů privátních jetů mnohonásobně více. Soukromou ponorku nyní vlastní pouze 107 subjektů. Výrobci se tak snaží různými způsoby zpopularizovat tento obor cestování, jemuž dělal reklamu již Jules Verne. Proč tedy ponorky netáhnou?
Za prvé, ponorka se letounu nevyrovná v účelu. Letoun se používá k zefektivnění času a přepravě z bodu A do bodu B. Ponorka je spíše zdrojem zábavy a výzkumu.
Za druhé, ponorka je drahá sranda. Stejně jako u letadla potřebujete místo, kde ji uschovat a servisovat, personál na obsluhu a údržbu a výdaje na provoz. Nadto ponorka potřebuje podstatnou věc: jachtu. Ano, sir Richard Branson například pronajímá ponorku od mola svého karibského ostrova Necker. Běžný majitel však musí ponorku ze břehu odvléci do hloubky, kde s ní může operovat. A k tomu slouží jachta či vlečný člun. Jachta je navíc zázemím, kam se vracet pro energii.
Za třetí, když se řekne ponorka, i my máme prostě ponorkovou nemoc…
Ponorkový byznys je zkrátka neprobádaný. A je to škoda. Z výšky už Zemi známe. Ale oceány pokrývají 71 procent povrchu planety a my známe jen některá pobřeží. Představte si, kolik krásy je asi na dně. Proto se objevila ekonomická miniponorka SEAmagine za 2 miliony dolarů, třímístný Triton 3300/3 schopný vydržet 10 hodin pod vodou a vrcholný Phoenix 1000 pro 20 osob, v délce 65 metrů a s cenovkou 80 milionů dolarů. Většina ponorek je však omezena hodnotou 100–150 metrů pod hladinou. Níže se nespustí. Řada vraků přitom leží ve větší hloubce, Titanic až ve 4 kilometrech. Každý by rád byl kapitánem Nemo, ale chybí mu tolik financí či zázemí pro plavidlo. Nizozemská firma U-Boat Worx tedy zažité schéma mění.
Především netrvá na tom, aby si klient ponorku koupil. Tak jako u postelí Hästens nebo
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům