Krvavé oslavy 20 let Ferrari v Číně. Většinu havarované Italie ještě nenašli

Domnívali jsme se, že to bude oslavná zpráva. Bohužel zhoršené počasí v Číně vážně pokazilo oslavy, které proběhly jinak velkolepě…

Není běžné, aby automobilka tak úzkostlivě sledovala, kdy oslaví v nějaké zemi výročí svého působení. A když už slaví, musí jít o pořádné jubileum. V Číně je to jiné. Čína je speciální trh. 1. Nejlidnatější stát. 2. Rychle rostoucí. 3. Zapálený pro luxus. Od roku 1992, kdy komunistická vláda umožnila Číňanům nakupovat vozy i z jiných než socialistických států, prodalo Ferrari oficiální cestou do kontinentální Číny 700 automobilů a otevřelo tam 25 dealerství. Nezdá se to mnoho, při čínské populaci 1,4 miliardy obyvatel to znamená v průměru jedno auto na každého dvoumiliontého Číňana. Podobnou matematikou by v Česku bylo jen 5 modelů Ferrari. Jenže italskou značku nezajímají nějaké přepočty, ale celkový objem objednávek. A 700 odběrů za 10 let dělá z Číny druhý největší trh světa.

A tak do Asie zavítal i prezident Ferrari Luca di Montezemolo a osobně se přesvědčil o Ferrarimánii. Počet dolarových milionářů v Číně stále roste, i když pomalejším tempem. Automobilka tak může očekávat obchodně stále zajímavější zítřky. Podívejte se, kolik Číňanů zvedly ze židle oslavy 20. výročí Ferrari v Číně!

Di Montezemolo chytře směroval oslavy do provincie, která je na vzestupu, ale většina obyvatel po Ferrari zatím stále spíše touží. O to více byly zaplněné ulice. Městem Kuang-čou projížděl had přesahující 130 vozů Ferrari. Silnice lemovalo asi čtvrt milionu fanoušků. Poprvé spatřili například ultralimitovanou edici Ferrari 458 Italia V8 ve speciálním laku Rosso Marco Polo a úpravě pouze pro čínský trh.

Finále na stadionu Haixinsha sledovalo 18 000 lidí. Po vizuálním zážitku ze současnosti (spanilá jízda) zde Ferrari demonstrovalo tradici a úspěšnost značky, a to včetně vozu Ferrari 458 GT2, který...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům