Bentley patří k posledním výrobcům drahých aut, kterému v nabídce schází SUV. Prodávají ho, nebo finálně připravují, už Porsche (Cayenne), Maserati (Kubang), Lamborghini (Urus) i Ferrari (F151). Anglické Bentley, vlastněné německým Volkswagenem, 5. března s velkou pompou odhalilo model EXP 9 F. Nyní se všechno mění. Zůstává jen jméno a produkce se přesouvá do roku 2015. Nejdříve.
Na jednu stranu je dobře, že Bentley má sebereflexi. Tedy umí reagovat na kritiku. Zatímco někteří automobiloví novináři od března servilně pěli ódy na nový design, klientům se nelíbil. Zdál se jim příliš moderní. Jako by prý přeskočil o dva schody… A Britové jsou zkrátka “konzervy”. Bentley tedy tři čtvrtě roku od představení vozu na autosalonu ve švýcarské Ženevě svým způsobem obdivuhodně vyhlásilo: “OK, všechno špatně, předěláme.” Otázkou je, co to udělá s cenou vozu, který prodělá druhou fázi vývoje. Design nyní předělává “muž jistoty”, Luc Donckerwolke, který je národností kompromisně na půli cesty mezi Německem a Anglií – je Belgičan. Body pro něj: Vytvářel podobu Lamborghini Gallardo a Murciélago. U VW je přesně dvacet let a umí se vcítit do zákazníka. Body proti němu: Pracoval pro Škodu, Audi a může být “natřen”, že přichází z nižší ligy v hierarchii koncernu. Nicméně hovořit budou prodeje. A Bentley potřebuje souběžně připravovat čtyřdveřový kabriolet.
Zatím není jisté, co vůbec v SUV zůstane. Ale motorově by se tolik měnit nemělo. Nadále se očekává 6litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, osmistupňová automatická převodovka by měla přenášet na všechna čtyři kola výkon 600 koní, se kterým by vůz mohl obstát na silnici i v lehčím...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům