Zjihlé nálady a předvánoční štědrostí lidí se snaží zneužit řada pochybných nadací, o kterých během roku není slyšet a nyní vysílají do ulic najaté děti s cinkajícími pokladničkami. Tito paraziti jsou odvrácenou stranou každého adventu, lidem, kteří již pomáhají, totiž nikdo nemusí připomínat, že je to dobré. Nadace Terezy Maxové dětem to nedělá. Jde na věc jinak a také díky svému jménu získává větší podporu.
V reprezentativním prostředí pražského Obecního domu uspořádala charitativní módní přehlídku, tentokrát zaměřenou na děti z dětských domovů, které opouštějí ústavní výchovu a začínají žít samostatně. “Pro děti je to zásadní chvíle. Některé strávily v dětském domově i 18 let v kuse a pak z ničeho nic odcházejí. Já osobně jsem měla vždycky možnost vrátit se domů, ale ne všechny děti tu šanci mají, a proto jsme dnes tady,” uvedla z Maxová z pozice zakladatelky a patronky nadace.
Klíčem k úspěchu charitativních akcí je protihodnota, kterou dárci obdrží za své peníze. Nejde tu o věci, výhody. Aby pomohli, mnozí potřebují kromě daňového dokladu “něco navíc”. Cosi, co je pobídne, aby pomohli, nebo aby pomohli ještě více, než původně zamýšleli. Tím “něčím” je u Maxové program. Má kontakty i nápady, respektive kolem sebe lidi, kteří je vymyslí a zrealizují. V Obecním domě hrál anglický kytarista John McLaughlin, hosté osobně potkali italského módního návrháře Alessandra dell Aquu, který využil příležitosti pro předvedení autorské kolekce No. 21. Pro přehlídku vybírala modely Florence Deladriere, mezinárodní módní ředitelka Marie Claire. Všímáte si, jak si každý odvede a odprezentuje své a je tedy plně spokojen? To nakonec udělal i Petr Pečenka,...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům