Trendsetteři v oblasti luxusních kabelek to nemají lehké. V obrovské konkurenci značek na trhu se potřebují odlišit, a přitom nebýt za blázny. Najít přesnou míru, kde extravagance nepřekračuje mez vkusnosti, řeší návrháři většími či menšími excesy, které ještě – dle jejich odhadu a citu – snese hlavní proud jejich klientek.
Dovolujeme si vybrat 5 zajímavých modelů, u kterých se tvůrci “odvázali”.
Judith Leiber
Původem maďarské návrhářce, rozené v Budapešti, by podle hravé tvorby nikdo nehádal už 91 let. Nejvíce uvolněnosti získala při emigraci ve Spojených státech, dnes žije ve Švýcarsku a udržuje si přehled o trendech. Stočený had je věnován čínskému symbolu roku 2013, znaku vnitřní transformace. Více šperkařské než módní dílo zdobí ručně vsazené křišťály. Tak jako u zapalovačů S. T. Dupont i zde byl laděn zvuk při otevírání. Zde aby zněl syčivě. Cena je nejvyšší z vybrané pětice, v přepočtu 80 000 Kč. S drahokamy by ovšem šla nejméně do statisíců.
Saint Laurent
Na první pohled nic výstředního. Kdeže je ten odvaz? ptáte se. Pozorní znalci se už jistě pousmívají… Netušíte proč? Kabelka je z teletiny. Ještě nevíte? Nuže, tele je mládě od krávy. A fialové telátko je parodií na švýcarskou alpskou kravičku, která dle reklamy dojí mléčko vhodné na jistou čokoládu. Kreativní ředitel značky, Hedi Slimane, je schopen jemných anekdot, aniž by ohrozil renomé u konzervativní klientely. Designovou čistotu ctí pozlacená iniciála Y (od Yvese Saint Laurenta), kterou se kabelka zapíná. Její cena 50 000 Kč vydá za dva tisíce čokolád Milka.
Louis Vuitton
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům