Unikátní Češi: Malý zlatník proti velkým značkám

Kdo čte pravidelně náš časopis, ví, že neoslavujeme jenom známé velké značky. Naopak, obdivujeme všechny malé podnikavé jedince, kteří se globálnímu byznysu postaví. Nemají vysoké rozpočty, jsou na všechnu práci sami, ale přesto dokážou konkurovat kreativitou a osobním přístupem. Ručně si vyhrají s malokusovými edicemi hodinek či šperků. Jde o fachmany i fanoušky, kteří milují své poslání.

Proč jsou žádaní, i když nemají renomovaný brand? Příklad za všechny: klenotník David Kučera. Vytvoří na zakázku jeden jediný klenot – prsten, řetízek či náramek, valentýnské náušnice nebo náhrdelník. Není to amatér pracující na koleni. Už čtyři roky po studiu uměleckých řemesel pracoval jako tzv. faser diamantů v londýnské firmě Filip Jewellery, odkud ho před 5 lety přetáhl Alois Ryšavý a jeho klenotnictví Alo. Tehdy Kučera vlastní Klenotnický ateliér, kde vymýšlí vlastní návrhy, zvládá i faserství, vsazování kamenů, a jeho ruční zakázková výroba navazuje na tradiční řemeslnou tradici. Ve šperkařině je tím, čím jsou v hodinařině další nadšenci Luděk Seryn, Martin Brož, Ondřej Berkus nebo Ondřej Šíma – o všech již FC referoval.

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům