Začíná čas nákupu nových aut. V čem září někteří miliardáři? Ne v nových autech.
“Mít moderní design znamená nemít nadčasový design. Nemít nadčasový design znamená být už příští nemoderní.” Warren Buffett
Buffett tvrdí, že by se kvůli autu nikdy nezadlužil. “Každé auto musí stát v koloně. Mě ovšem těší, že ušetřené peníze pracují jinde.” Jakou cenu má Vaše auto? Je dražší než Kamprada a spol.? Takový Kamprad rád píše na papír z obou stran, létá jedině ekonomickou třídou a jeho nadace byla ještě v roce 2006 bohatší než ta Gatesova, měla 36 miliard dolarů. “Každou minci můžete využít jen jednou. Buď ji utratit, nebo investovat. Já raději peníze rozmnožuji,” říká Kamprad, který má totéž auto už 20 let.
Ingvar Kamprad, zakladatel IKEA, auto za 30 000 Kč
87letý Švéd s investičním majetkem 52,4 miliardy dolarů je patriot. “Cihla”, jak se říkalo Volvu 240, řízenému často lidmi v pletených svetrech, má už něco za sebou, ale smát se mu nevyplácí. Jedna společnost nabízí vytunění těchto typů motorem 2JZ-GTE ze čtvrté generace Toyoty Supra. Objem: 3 litry. Plus: dvě turba. A výsledek? Podívejte:
Steve Ballmer, CEO Microsoftu, auto za 400 000 Kč
57letý Američan se stal dolarovým miliardářem na základě akciových opcí, jež obdržel jako zaměstnanec, aniž by byl zakladatelem nebo příbuzným zakladatele. Lehce nabyl, lehce pozbyl – u něj neplatí. Navzdory majetku 15 miliard dolarů jezdí ve Fordu Fusion Hybrid z roku 2010...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům