Základem úspěchu je nápad. Nápady máme všichni, ale ne každý má odvahu uskutečnit je. Bohatí lidé nabádají: “Uvažuj ve velkém! Měj větší nápady, než jsi sám. Když budou stejně velké nebo menší, nevyrosteš. Ale protože budou větší než Ty, nelekni se jich. Jsou to výšiny, do kterých se vytáhneš.”
Zní to divně, že?
Jak by mohl někdo dosáhnout cíle, který sice vymyslel, ale na který zatím nemá?
Příznačně to popisuje Richard Branson, kterého jsme navštívili na jeho soukromém ostrově Necker v Britských Panenských ostrovech. Následující text v 10stránkové fotoreportáži v novém FC nenajdete. 62letý Brit při večerním drinku vysvětloval, jak se vrhl do letecké společnosti, aniž by měl s létáním sebemenší zkušenosti.
“Úspěšné od neúspěšných dělí to, co nazývám teorií DALŠÍHO KROKU. Lidé mají dobrý nápad, ale neuskuteční ho, protože je někdo odradí. Buď někdo v okolí, nebo jejich druhé Já, které jim s odstupem času vysvětlí, že to je příliš riskantní a hloupý nápad,” řekl Branson, který to má trochu jinak. Odmalička trpí dyslexií, takže řadu frustrací a záklopek postrádá. Sám říká, že má svůj svět a věří svým myšlenkám.
“Nedávno se mi svěřil starý kamarád, že v 90. letech měl nápad na speciální kanál kabelové televize, kde by běžely pouze reality show. V té době byl tento formát v plenkách. The Real World na MTV a Taxicab Confessions na HBO byly jediné dva vysílané náznaky. Kamarád ten nápad neuskutečnil, protože mu okolí vysvětlilo…
…nejprve že to je okrajový formát, který nikde neběží, tudíž nebude úspěšný,
… a později, když už běžel všude, že není nový, tudíž už nebude úspěšný.
Pokaždé slyšel, že není velká televizní společnost. Což měli pravdu.”
Sir Branson považuje za logické, že lidé mají nápady, ale už ne provozní kapacity. Oním DALŠÍM KROKEM je tedy najít způsob, jak nápad zprovoznit. V případě jeho kamaráda “oslovit jakoukoli televizní společnost a nabídnout jí...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům