Je jim 30 let a víc. Odmítli miliardu dolarů od Zuckerberga. Za kolik prodají nápad?

Internetová doba přeje rychlému bohatnutí. Teď si promyslíte nápad, teď zasednete k počítači, teď oslovujete celý svět. A ještě lépe, když cílíte na mobilní telefony, které mají lidé stále u sebe. Na mobilních aplikacích bohatnou už nezletilí.

Tentokrát jde o třicátníky. Tři kamarády, kteří se před sedmi lety vymysleli navigaci pro motoristy. Jmenuje se Waze a pokud se realizuje, bude to obchod jara. Zmíněným izraelským tvůrcům a jejich investorům nabídl Mark Zuckerberg, spoluzakladatel Facebooku, jednu miliardu amerických dolarů za “integraci” Waze do systému jeho největší sociální sítě světa. Waze je objektivně oceňována na 850 milionů dolarů, tedy v přepočtu na koruny nabízí o 3 miliardy víc. Proč Zuckerberg mapovací technologii tolik potřebuje a proč to Izraelcům nestačí?

Zuckerberg, Američan se židovskými předky, je obchodník. Ví, že Facebook má jeden handicap. Nedaří se mu dost dobře získávat polohové informace o uživatelích. O tom, kde se zrovna pohybují. Facebook Places skomírá. Koupená Gowalla zanikla. A Facebook tato data nezbytně potřebuje. Protože jimi může ohromně zpeněžit celý systém.

Už nyní Facebook sleduje, o čem si lidé píší, co mají rádi. Podle toho jim je schopen nabídnout zboží. Vidí, kam cestujete, jaké fotografie sdílíte, které značky nebo aktivity máte v “oblíbených”. Není zůstává na půli cesty. Může vám poslat komerční nabídku na to, co máte rádi, jenže je tu velké ALE. Proč byste nyní chodili do kamenného obchodu, když jste v práci/ve škole/doma, nemáte čas a jste na míle daleko? Kdyby Facebook věděl, kde se nacházíte, může vám reklamu zaslat v příhodný okamžik. Doporučit malou zacházku, když jste poblíž daného obchodu. Nabízet vám blízké restaurace, výstavy, akce – vše, o co se...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům