Zatímco většina laiků považuje soukromý tryskáč za drahý rozmar těch, co si peněz neváží, pro miliardáře je klíčovým obchodním nástrojem, který šetří čas a umožňuje rychle rozvíjet byznys. Jak, o tom pravidelně informuje časopis FC.
Událostí číslo 1 pro zájemce o privátní jety je každoroční třídenní veletrh EBACE (European Business Aviation Conference and Exhibition), který právě skončil v Ženevě. Pozitivní informace na úvod: Výrobci letadel po třech turbulentních letech potvrzují, že se bohatí z krize již převážně oklepali a odvětví je opět na vzestupu.
“Prodeje jdou nahoru, ale stále ještě čekáme na úplné globální oživení,” říká Eric Trappier, výkonný ředitel Dassault Aviation. Francouzský výrobce pochopitelně dobře zná situaci v Evropě, která krizi stále ještě vzdoruje. Francouzi přesto letos prodali 58 tryskáčů ve srovnání s 36 prodeji v předchozím roce a drží 17% podíl na celkovém trhu. “První čtvrtletí, které máme vyúčtované, naznačuje rostoucí trend i pro tento rok,” mne si ruce Trappier. Ještě ovšem nejásá: Se 66 letadly dodanými klientům v roce 2012 je Dassault stále za 72 jety prodanými před krizí, v roce 2008.
Gama, asociace sdružující výrobce letadel, na EBACE oznámila globální vzrůst obchodů o 4 procenta v prvním čtvrtletí 2013. Odvětví, které ročně vydělává 13 miliard dolarů, bohužel mezi lety 2008 a 2012 propadlo o 29,2 % – tím, jak bohatí seškrtali své výdaje na luxusní cestování. Letos Gama očekává narůst prodejů o 11 procent, i proto, že na trh přichází nádherný Gulfstream 650...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům