Symbolem opravdového luxusu je značka Chanel. Je tak vytříbená a vybíravá, že nemá – na rozdíl od většiny předních značek – oficiální butik ani v Praze. Nikdo ze zájemců – ani zámožné vládkyně Pařížské Tamara Kotvalová a Michaela Bakala – neumí dostát nekompromisním podmínkám francouzské módní značky z hlediska kapitálu, vybavenosti butiku a především garantovat minimální obchodní obrat.
Chanel se tím na jedné straně připravuje o zisky, na druhé straně se nepřipravuje o klientelu, která je ochotna platit vysokou sazbu jen za adekvátní kvalitu a renomé. S touto filozofií přišla už Coco Chanel, zakladatelka, která neměla mít šanci uspět.
Měla smutné dětství. Když jí bylo 12 let, zemřela jí matka a otec ji dal do sirotčince i se čtyřmi sourozenci, za které měla odpovědnost. Mezi opuštěnými dětmi vynikala alespoň zpěvem, a tak se snažila živit v kabaretu, kde dostala přezdívku Coco. Z pódia obhlížela styl odívání a ve 29 letech si otevřela svůj první butik – s klobouky.
Odtud byl jen krok k oděvům a později klenotům, zejména brožím, které nosila i první dáma USA Jacqueline Kennedy nebo monacká kněžna Grace. Coco byla lvice, a to i znamením zvěrokruhu. Bojovala – s osudem, s konkurencí. Neuhnula. Lvovi je věnována poslední klenotnická kolekce. Schválně, vidíte ho v této broži?
Nebo snad lépe v tomto nádherném náhrdelníku?
Kolekce Le Signe du Lion, Znamení lva, přináší lví hlavu tak dovedně ukrytou, že celkový obraz neruší, přesto zasvěcené dámy vědí, z jaké sady pochází. Tento klenot je pootočen do profilu, abyste rozeznali čenich, vyceněnou tlamu a divé oči.
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům