Vlastníte bar, diskotéku a přejete si unikátní produkt, který nikdo nemá?
Nebo chcete podnikat a mít obchodní náskok před konkurencí?
Možná to působí bizarně, ale zprvu musíte působit jako blázni, abyste obsáhli trh.
Na světě se totiž rozjíždí nový byznys. S velbloudím mlékem. Kromě ohromného podnikatelského potenciálu ukrývá řešení mnoha nemocí i ekonomické situace v části Afriky.
Předně, ke zdraví: Velbloudí mléko je vůbec nejpodobnější lidskému. Tím spíše je stravitelné, a to i pro člověka, který je jinak citlivý na požívání mléka. Velbloudí obsahuje trojnásobek vitaminu C a desetinásobek železa, má látky příbuzné inzulinu, takže prospívá diabetikům. V Rusku, Kazachstánu a Indii se předepisuje rekonvalescentům, v Africe dokonce lidem žijícím s virem HIV a nemocí AIDS.
Je tu však jeden problém. Mléko je drahé.
Velbloudice dává denně jen 5 litrů, a ještě v krátkých intervalech. Při dojení je nutná zkušenost a efektivita. Američtí farmáři, kteří u tohoto chovu nervově vydrželi, se nejsou schopni dostat pod cenu 800 Kč/litr. Ano, je to luxus. Ostatně ve Spojených arabských emirátech od zítřka první hotel nabídne velbloudí mléko, ale jenom jako součást nealkoholických koktejlů. V Ritz-Carlton Abu Dhabi Grand Canal jej doplní lehce mátou a jahodami, aby se nepřebila chuť, slanější než u kravského mléka.
“Velbloudí mléko má vysoký obsah proteinů a vitaminů, více antibakteriálních, antivirových a protizánětlivých účinků, jakož i příznivý vliv na zažívací...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům