Žádné hřeby na pneumatikách, žádná sůl na silnicích. Jen vy, čtyři kola a volant. Taková je podstata zimního ježdění ve Finsku. Není proto divu, že Skandinávci útočí na čelní příčky ve všech motoristických disciplínách. Koneckonců, jména jako Kimi Räikkönen, Mika Häkkinen či Marcus Grönholm mluví za vše. A právě do tohoto prostředí pozvala magazín First Class automobilka Land Rover na exkluzivní testování celé své modelové řady. V extrémních podmínkách jsme mohli vyzkoušet tradiční Range Rover i verze Sport a Evoque či o trochu méně luxusnější Discovery, Freelander i klasiku všech klasik, model Defender. Chcete vědět, který z nich si získal naše srdce?
Čeští motoristé velmi rádi nadávají na stav tuzemských silnic. A také na silničáře, kteří s oblibou každoročně zaspávají při každé sněhové nadílce. Popravdě by však měli odsoudit spíše své mizerné zkušenosti za volantem. Jak jsme totiž zjistili během naší návštěvy Polárního kruhu, silnice ve Finsku vypadají prakticky neustále jako české vozovky po náhlém protržení bílých obláčků. Černý asfalt je zde od listopadu do dubna věc takřka neznámá, stejně tak nepoužívají místní úřady kvůli ochraně přírody sůl. Přesto jsme nezaznamenali během našeho dosavadního pobytu jedinou nehodu. A to jsme s tempem 140 km/h (o 40 km/h více, než je na finských dálnicích nejvyšší povolená rychlost) patřili mezi ty nejpomalejší!
Za vše může předvídavost a plynulost pohybů, o nichž píšeme v aktuálním vydání...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům