Pocta Fangiovi: Jeho vítězná formule je nejdražším Mercedesem všech dob

Koupě nového auta je považována za nejhorší investici.

Naopak staré auto může kupci významně vydělat. S autem kupujete rodokmen.

Mercedes-Benz W196R z roku 1954 sice napřesrok oslaví neuvěřitelných 60 let, ale přesto se na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu vydražil za nejvyšší částku, jaká kdy byla za auto na aukci zaplacena.

29,6 milionu dolarů je v přepočtu 591,91 milionu Kč. Obtížně představitelné číslo.

A proč tolik?

Vůz s výrobním číslem 00006/54 jezdil formuli 1 už v době, kdy nebyl na světě ještě žádný ze současných pilotů. Řadový osmiválec o objemu 2,5 litru krotil za volantem legendární Argentinec Juan Manuel Fangio a tato nejdražší formule, která je i nejdražším Mercedesem-Benz všech dob, jej dovezla k jeho druhému titulu mistra světa.

Kuriózní je, že sezona 1954 byla jeho první v barvách Mercedesu, který se do seriálu vracel po patnácti letech. Pro začátek sezony dokonce jeho vůz ještě nebyl připraven, a tak Fangio musel začít ještě s Maserati a návratem černých vzpomínek.

Dva roky předtím totiž v Maserati těžce havaroval a byl na dlouho vyřazen. Obětavec, aby stihl závody na okruhu v Monze, rozhodl se ze severoirského Belfastu, kde právě dokončil jiné závody, překonat ohromnou vzdálenost nonstop. Z Paříže jel do Itálie sám bez přestávce celou noc a dorazil ani ne půl hodiny před startem. Unavený po pár kolech ztratil kontrolu nad italským strojem…

V Mercedesu si vše vynahradil. Z dvanácti Velkých cen vyhrál osm a společně se Stirlingem Mossem, svým novým stájovým kolegou, dominoval šampionátu...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům