První Berlinetta koupena. Ferrari posílá na charitu přes 30 milionů Kč

V přepočtu 24 868 750 korun českých dle aktuálního kurzu. Tolik bylo vyplaceno za první prodané Ferrari F12 Berlinetta v USA. Že by drahota? Nebo snad rozpor s původním prohlášením Ferrari, že cena Berlinetty nebude vyšší než u Ferrari FF, které stálo 218 000 EUR bez daně (cca 5,5 milionu Kč)? Kdepak. Uvedenou sumu, 1,25 milionu amerických dolarů, dobrovolně nabídl Larry Roth, podnikatel z Long Islandu v New Yorku, v dražbě první Berlinetty na území Spojených států.

Ve prospěch Amerického červeného kříže, potažmo obětí hurikánu Sandy, italská automobilka Ferrari převedla nejen výtěžek z prodeje auta, ale dalších 345 000 dolarů od dealerů, klientů a přátel a 50 000 dolarů od privátních dárců, zasílajících příspěvky po internetu. Celkem 1,52 milionu dolarů, tedy více než 30 milionů Kč.

Dobročinná aukce v Austinu u příležitosti Texas Grand Prix vypadala spíše jako zahradní slavnost. Nablýskané Ferrari tu už od odpoledne bylo jako poutač na velký večer a zástupci italské automobilky tajně doufali, že by se výsledná cena mohla přiblížit částce 1,6 milionů dolarů, kterou vynesl prodej Ferrari 599XX Evo na pomoc obětem zemětřesení v Itálii. V přepočtu 32 milionů ale byla suma za sběratelský vůz. Berlinetta je pouze první, ale záhy bude tímto Ferrari americký trh zaplaven. Nakonec vítězný Larry Roth, v typickém klobouku a texaskách – inu, jsme přece v Texasu – čtyřikrát překročil původní prodejní cenu, a to je úspěch.

Roth, jemuž při aukci emotivně pomáhala manželka, vydával peníze nejen proto, že má štědré srdce a je fanouškem Ferrari. Platil za exkluzivitu. Ví, že Berlinetta bude standardně dodávaná na americký trh až ve druhém čtvrtletím roku 2013. Do té doby bude on jediným, kdo může stisknout startovací tlačítko. Co pak může očekávat? Červené tlačítko obvykle znamená nouzi. Tady je branou do extáze.

S přepnutím na závodní mód (Race) si Roth užije rychlost až 340 km/h. Akcelerace se v tomto voze počítá v trochu jiné dimenzi: 8,5 sekundy, a jedete dvoustovkou. Pro srovnání: Škoda Fabia 1.4 – z nuly na sto za dvojnásobek, 16,5 sekundy.

Rotha nejvíce baví tachometr. Rychlost totiž neukazuje centrální a...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům