No řekněte, není to mazánek? Teď tedy nemyslíme lobbistu Romana Janouška, kterého “Mazánku” familiérně nazýval primátor Prahy Pavel Bém, když potřeboval napovědět, jak vést hlavní město (za to mu Janoušek dle odposlechů říkal něžně “Kolibříku”). I když z těchto představ vidíme rudě, daleko milejší je nám rudá na kapotě Ferrari F12 Berlinetta. Vůbec prvního, které dorazilo do Severní Ameriky.
Je to názorný příklad rozdílné mentality v České republice a Spojených státech.
V Česku, když jde o to být v něčem první, bohužel někteří lidé myslí na sebe a své kolibříky. Neděláme si iluze o Italech ani Američanech, přesto je fakt, že když se v Americe objeví první Ferrari, platí jiný zvyk. Pomoci druhým. Lidem. (Nezaměňovat za LIDEM Karolíny Peake.) Aby bylo úplně jasno: Lidem, kterým se nedaří dobře.
A tak když do USA vjelo první Ferrari 458 Italia, vydražilo se ve prospěch obětí hrozného zemětřesení na Haiti.
Sběratelské Ferrari 599XX Evo poté zajistilo 1,6 milionu dolarů na pomoc obětem zemětřesení v Itálii. V přepočtu 32 milionů. Není to moc – tedy pro Mazánka s Kolibříkem. Ale pár lidských životů to zachránilo.
Příští týden půjde do dražby i toto Ferrari F12 Berlinetta.
Místem letošní dobročinné aukce Ferrari bude Texas a tentokrát má jít o oběti další přírodní kalamity, bouře Sandy. Kolik nádherný dvoumístný mazlíček vynese, sice můžeme jen spekulovat, ale Americký Červený kříž každopádně může očekávat řádově vyšší částku, než činí prodejní cena tohoto vozu 300 000 dolarů + daň.
Proč tuhle dvoumístnou žehličku silnic chtít? Pomiňme na chvíli charitu a ponořme se do auta, které je nepochybně nepraktické a předražené. Ale je tu jeden důvod, proč ho mít – tak jako jakékoli jiné Ferrari. Protože si prostě nemůžete pomoct!
V Česku byla vyhrazená kvóta na krasavce s těmito koly vyprodána za jeden den, a to výhradní zástupce italské značky v ČR, Scuderia Praha, neměl nic jiného než fotografie. My jsme mohli Berlinettu vidět naživo a zahořeli jsme pro každý detail. Čert vem to, že se do ní nevejde pořádná bagáž, při dlouhé cestě bolí záda ze sedaček a na krátké trati je utrpení přejíždět retardéry. O výmolech nemluvě.
Jenže stisknete červené tlačítko, které obvykle znamená nouzi. Tady je branou do extáze. 740 koňských sil vydává motor při 8250 otáčkách, výš to jde jen do 8700, pak zasáhne omezovač. Maximálních 690 Nm točivého momentu je dostupných v 6000 otáčkách, ale 80 % této hodnoty má řidič k dispozici už při 2500 ot./min.
Přepnuto na závodní mód s potenciálem nejvyšší rychlosti přesahující 340 km/h. Tady se zrychlení počítá v trochu jiné dimenzi: 8,5 sekundy, a jedete dvoustovkou. Pro srovnání: Škoda Fabia 1.4 – z nuly na sto za dvojnásobek, 16,5 sekundy.
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům