Letošek bude pro švédský automobilový průmysl zlomový. Zatímco Saab s největší patrností skončí v propadlišti dějin, Volvo by rok 2012 mohlo považovat za odrazový můstek ve snaze stát se rovnocenným partnerem německé prémiové ligy. Na ženevském autosalonu totiž značka představí dlouho očekávanou konkurenci pro Audi A1, BMW řady 1 a Mercedes-Benz třídy A. Do prodeje půjde pod názvem V40, oproti minulé generaci však půjde o výraznou karosářskou změnu. Tehdy se model prezentoval jako kombi verze sedanu S40, v případě letošní novinky však Volvo uvede V40 jako crossover mezi MPV a Sportbackem. Bude to úspěch?
Prodejní výsledky naznačují, že segment víceúčelových vozů je stále oblíbenější. Nové Volvo V40 tak sází na jistotu, do útoku navíc vykročí se zbrusu...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům