JAK PŘISPĚT NA DOBROU VĚC. Sedmihvězdičkový hotel Burj Al Arab v Dubaji se rozhodl podpořit říjen coby měsíc boje s rakovinou prsu. Nepořádá vědecké konference, není bůhvíjak aktivní v nějaké formální kampani, nedělá trapná společenská gesta, zkrátka přispěje – a to chytře a v zájmu obchodu.
U nás finanční příspěvek na palčivý problém řeší hotel obvykle tak, že pověří svého ředitele, aby předal šek zástupci nadaci. Všechno je špatně. Dobročinnost je přece privátní věc. Proč přítomnost médií a cvakajících fotoaparátů? Proč náležitě velký šek (pozn.: velký velikostí, ne finančním obnosem), aby byl na fotografii vidět? Proč zaslání peněz neprobíhá prostě tak, že nadace pošle číslo svého bankovního konta a ředitel hotelu autorizuje platbu. To je charita. Ne prvoplánový obchod. “Koupená” reklama za peníze. Takové aktivity neoslavujeme, jsou prostě dealem.
Jistě, dnes jen málokdo dává peníze štědře vyloženě z vlastního přesvědčení bez požadavku, aby ho protistrana, případně veřejnost, před zástupci médií plácaly po ramenou a uznale zvedaly palec: “Jó, Ty jsi borec, fakt dík!” Burj Al Arab podle našeho mínění namíchal přesně ten koktejl, kdy spokojeny jsou všechny strany.
1. Nikde nevystavuje své vedení a zásluhy (očekávaná diskrétnost).
2. Na příspěvek nepřehlédnutelně upoutává (obchodní reklama).
3. Hodnotu dostává hotel, dárce i obdarovaný.
Jak tyto zdánlivé protimluvy sdružil?
Že se hotel zapojil do kampaně proti rakovině prsu, dává najevo současný pohled na budovu. Svítí dorůžova. Všimne si toho každý. Nejsou zde žádná hesla, jenom vtíravá myšlenka: Co to znamená? Růžová je barvou žen a dětí. Někdo se dovtípí hned, jiný až po dotazu. Každopádně takto bude hotel svítit do konce října.
Nikde neprobíhají žádné podezřelé akce typu Výtěžek z akce věnujeme na charitu. Nezřídka pořadatel započítává do daru jen část výtěžku, ten navíc poskytují dárci často v drobných a bez registrace či potvrzení. Prostor pro úniky je obrovský. Nikdo přesně neví, jak vysokou režii má nadace a jsou organizace, u nichž po odečtení všech výdajů nadace zbývá z daru sotva jedna třetina. To se však neventiluje.
Burj Al Arab dělá transparentní věc. Prodává v hotelu růžový iPad. Přesněji řečeno, iPad z 24karátového růžového zlata, dodaný na zakázku klenotnictvím Gold & Co. London. V...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům