Jako kdyby od Chanelu odešel Karl Lagerfeld. Nebo jako když Dior přišel o Johna Galliana. Francouzský módní dům Balenciaga přichází o svého kreativního ředitele. Návrhář Nicolas Ghesquière byl mozkem značky dlouhých 15 let – od roku 1997. Je za tím vyčerpání, vyhoření, jiná nabídka?
Například nyní dobývá obchody vůně Florabotanica. Ukazuje, jaký tvůrčí přesah měl 41letý Ghesquière. Před lety totiž navrhl botanickou kolekci šatů pokrytých květinami. Nebyly okouzlující. Ani romantické. Měly pragmaticky strukturovat siluetu. Návrhář, který rád dělal věci jinak, věděl, že zasáhne ženy přímo do srdce a že dříve nebo později jim bude chybět podobný koncept v kosmetice. A tak vydal parfém, balancující mezi klasicismem a experimentováním, ještě s provokativním názvem. Florabotanica odkazuje na botanickou zahradu z 18. století, kde byly vystaveny ty nejexotičtější a nejvzácnější květiny. “Chtěl také ve vůni přinést takové květiny, aby přesáhly ženskou fantazii,” uvedl Ghesquière. Není to návrhář, ale přímo básník. Vždy však zůstává při zemi. Věcný. Jako u strukturálních šatů. Tvrdí, že i krásné květiny dokážou být kruté, masožravé, jedovaté. Tváří parfému se nemohl stát nikdo příznačnější než Kristen Stewart, kráska z upíří ságy Twilight.
Balenciaga se stala synonymem respektu. Nicolas Ghesquière dozoroval všechny návrhy a i když se značka svým kreditem nikdy nestala masovým fenoménem typu Louis Vuitton, přinesla díky svému řediteli řadu ikonických doplňků, jež se opakují. Ghesquière dokončil i očekávanou...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům