Nové záměry katarské královské rodiny s módní značkou Valentino

Když chcete vydělávat víc peněz než ostatní, musíte dělat věci jinak než ostatní. To říká staré moudro. Dělat věci jinak než jiní znamená sklízet zpočátku posměšky. My jsme vždy obezřetní v závěrech, když jde o kroky, kterým zprvu nerozumíme. Nyní k takovým, a hned dvěma, krokům došlo ve Valentino Fashion Group.

Skupina, založená roku 1959 návrhářem Valentinem Garavanim a podnikatelem Giancarlem Giammettim, nejdříve změnila majitele. Už to je zajímavé. Generální ředitel značky Valentino, Stefano Sassi, se totiž svěřoval médiím, že bez investic neví, kudy kam. Vypadalo to, že Valentino zavře krám. Ovšem s čím si nevědí Italové, to asi dokážou Katařané. Zatímco Sassi pomalu stahoval roletu, katarská společnost Mayhoola, ovládaná petrodolary a katarskou královskou rodinou, položila na stůl neuvěřitelných 700 milionů eur. Za firmu, která má končit. Šílené? Upřímně, netroufáme si to nyní hodnotit. Mnozí považují sumu za nadsazenou, ale Katařané to evidentně nedělali pro reklamu. A evidentně nerozhazovali penězi. To by totiž transakci provedli napřímo. Zjevně však nechtěli, aby Italové věděli, kdo firmu kupuje. Pověřili totiž anonymní investiční fond, aby v pozici nastrčeného obchod realizoval. Vlastník skupiny Valentino Fashion Group, britská společnost Permira, vyinkasovala 600 milionů eur. Následně fond prodal Valentino Fashion Group již katarské rodině, a to za 700 milionů eur. Rozdíl činí výše provize fondu. Pozoruhodné je, jak Sassi názorově otočil: “Značku čeká velká budoucnost. Noví investoři jistě pomohou dosáhnout plnohodnotného potenciálu. Jsme plni energie a nápadů.” Učebnicový příklad servility a strachu o místo. Ale to nechme být.

Zajímavější jsou první kroky Katařanů. Ty totiž vedou proti všem do Jižní Ameriky. Vzpomínáte, jak jsme nedávno přinesli výčet módních značek, které odcházejí například z Argentiny? Valentino, sotva resuscitovaná značka, strká hlavu do oprátky? Možná to ale je jinak. Ostatně Louis Vuitton už znejistěl. Prezident Louis Vuitton Moet Hennessy, Francouz Bernard Arnault, již požádal šéfy jihoamerického ředitelství, aby prověřili nezbytnost odchodu z Argentiny. Ano, znejistěl. Valentino mezitím otevřel svůj první vlajkový obchod v Jižní Americe, a to v brazilském Sao Paulu – fotografie budiž důkazem. Info pro úplnost: Prostor o velikosti 190 metrů čtverečních se nachází v luxusním obchodním domě Citade Jardim a v interiéru od designéra Davida Chipperfielda nabízí pánský i dámský sortiment včetně kabelek a obuvi. Mimochodem Katařané také oživili milánský obchod na Via Montenapoleone. “Ještě nechceme být konkrétní, ale v Jižní Americe vzniknou nové butiky, všude,” říká Stefano Sassi z lehce pozměněné pozice (aspoň...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům