Štvala je hudba. Vymysleli řešení. Nyní jim Mexičan Helú dává tři čtvrtě miliardy

Štve Vás něco? Vydělejte na tom!

Tak jednoduše zní pravidlo, které proměňuje studenty v milionáře.

To, co trápí Vás, trápí zřejmě i jiné. A když si problém představíte jako podnikatelskou příležitost, zbohatnete na řešení, které vymyslíte. Nemusíte ho umět technicky realizovat, to již mohou obstarat najatí specialisté.

Je to čtrnáct let, co si čtyři studenti z kalifornské univerzity v Berkeley všimli, jak se kamarádi rozčilují, když v rádiu nebo v televizní reklamě zaslechli chytlavou píseň a neměli šanci dohledat, jak se jmenuje.

A tak navrhli a s pomocí expertů vytvořili mobilní aplikaci Shazam.

Dnes stačí krátký úryvek a chytrý telefon, který má staženou tuto aplikaci, rozpozná interpreta a ihned zájemce přesměruje na internetovou stránku, odkud lze stáhnout danou skladbu, zakoupit celé CD nebo DVD či vstupenky na nejbližší koncert. Tomu se říká opravdový šouBYZNYS.

“Nikdy pro nás nebylo podstatné, aby stažení aplikace bylo zpoplatněné. Viděli jsme za horizont ohromné zisky, které leží na zemi,” říká Avery Wang, jeden ze spoluzakladatelů, který dnes stejně jako Philip Inghelbrecht, Chris Barton a Dhiraj Mukherjee přenechali všední rutinu najatým profesionálům. Firmu přestěhovali z USA do Londýna a daří se jim tak, že se rozhodli vstoupit na burzu. A kde berou peníze? Mají provize z realizovaných nákupů. Aplikace už dávno jen neradí, navíc permanentně doporučuje nové skladby od stejného či podobného umělce.

“Na začátku jsme jen matně tušili, že by to mohlo vydělat. Nic jsme neplánovali. Nejdříve jsme nechali zhotovit aplikaci a teprve postupně nás napadaly další možnosti využití. Aplikace tak neustále roste,” dodává Wang.

Měl to být koníček. Start-up. Legrační pomocník. Nyní do projektu rázně vstoupil i druhý nejbohatší muž světa, Mexičan Carlos Slim Helú. Telekomunikační magnát větří obrovský potenciál, proto do Shazamu vkládá 40 milionů dolarů, to je více než tři čtvrtě miliardy korun! 73letý Helú přitom sám přiznává, že aplikacím nerozumí. To ale neznamená, že na nich nemůže vydělat. Jak píše v aktuálním vydání FC, postupně se etabloval v pevných telefonních linkách, mobilech i internetu. Dnes v poskytování těchto služeb dominuje v Mexiku i celé Latinské Americe. “Celý život se učím. Musím. Obrazně řečeno: Pokud bych neudržel dech, zadýchal bych se a řekl si o kolaps. Nemohu ustrnout. Kdo se v byznysu zastaví,...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům