Žena v čele Yahoo koupila další mozky

Máte talent a chcete se předvést? Neposílejte životopis. Raději ukažte, co umíte.

Sháníte talent a čtení samochvalných životopisů Vás už nudí? Přestaňte hledat na trhu práce a zaměřte se na obchodní trh. Najděte produkty, které jsou podle Vašeho gusta a unikátní, a přetáhněte jejich tvůrce. To je strategie generální ředitelky Yahoo Marissy Mayer, která rok po svém nástupu do čela internetové společnosti nakoupila už jedenadvacátý start-up.

Ale půvabné Marisse nejde vůbec o aplikace nebo programy. Ty až na výjimky hází bez využití do odpadkového koše. Jí jde o lidi.

V Americe jí říkají “odšťavňovač”. Vyždímá ovoce a nepotřebné zahodí. Za chytré mozky, které by nezískala jinou cestou, platí opravdu královsky. Nyní za 65 milionů dolarů zakoupila (oficiálně) webový prohlížeč Rockmelt, který se na trhu vůbec neujal, ale Marisse Mayer to nevadí. Větří potenciál jeho tvůrců a alespoň je může získat za nižší cenu. V sumě, která je ekvivalentem 1,268 miliardy Kč, totiž přebírá v rámci několika zaměstnanců tři stěžejní jména: 42letý Marc Andreessen, který už vyvíjel prohlížeče Netscape a Mosaic, a specialisté na mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) 50letý Tim Howes a 34letý Eric Vishria – ti již dokonce sedí v čele divize Mobile Engineering & Media Products v rámci struktury Yahoo.

Žádní mladíci, řeknete si možná, ale na věku 39leté Marisse Mayer tolik nezáleží. Spíše na nápadu.

Rockmelt se snažil konkurovat Googlu (Google Chrome), Microsoftu (Internet Explorer) a Mozille (Firefox) a měl chytrý odlišovací prvek. Bude při vyhledávání stránek zohledňovat individuální vkus každého uživatele, a to podle jeho chování na sociálních sítích. Tedy, pokud například lalkuji esoterické nebo motivační články, bude mi je nabízet prioritně. Z toho měl pramenit i obchodní výnos – z reklamy, která spíše padne do osobního vkusu a nebude všeobecná, tudíž bude mít lepší zásah. Investoři do prohlížeče vložili asi 40 milionů dolarů, které se jim nyní vrátí i se ziskem, a to přesto, že prohlížeč na trhu neuspěl.

Ostatně Mo Koyfman, newyorský investor (rozhovor s ním jsme publikovali zde), také zdůrazňuje, že nikdy neinvestuje jen do dané mobilní aplikace nebo internetového programu, ale také do osobnosti. “Investice do talentu se vyplatí bez ohledu na momentální obchodní úspěch,” uvedl.

Marissa Mayer převzala Yahoo v šestém měsíci těhotenství jako vzývaná...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům