3 životní prověrky Mary Kay Ash aneb Utonout, nebo plavat

Třetí prověrka: Výsměch a k tomu smrt druhého manžela

“Žvásty!” volali jedni v reakci na knihu.

“To určitě nefunguje!” posmívali se druzí.

Mary, jež se snažila uklidnit ženy a pobídnout je k vlastnímu podnikání, byla ponižována. Do toho jí zemřel druhý manžel.

“Stála jsem na rozcestí. Definitivně se uzavřít před světem, nebo se naopak definitivně otevřít. Rozhodla jsem se pro druhé. Můj coming-out spočíval v tom, že prostě dokážu, že moje kniha funguje. Svým osobním příkladem. Pojala jsem ji jako business plán.”

Ano, sama podle své knihy začala podnikat. Od staršího syna Bena si půjčila pět tisíc dolarů a s mladším synem Richardem odstartovala Mary Kay Cosmetics.

“Celý marketingový plán byl postaven na tom, že umožní ženám uspět tím, že budou dělat, co je pro ně přirozené – pomáhat druhým,” řekla Mary Kay Ash, která stanovila velmi striktní pravidla:

1. Nebudeme sdílet nadbytek času s lidmi, kteří se nás snaží odradit nebo přidržet u dna. I kdyby to byla nejbližší rodina, negacemi se náš život nezlepší.

2. Náš dlouhodobý úspěch stojí na vyváženosti trojúhelníku Schopnost – Motivace – Postoj. Schopnost je to, co hypoteticky jsme schopni dělat každý den. Motivace určuje, co opravdu děláme každý den. Postoj říká, jak dobře to děláme. “Ani sebetalentovanější člověk ze sebe nedostane to nejlepší, pokud nemá dostatečnou motivaci a dostatečně pozitivní postoj. A naopak pokud se dokážeme správně motivovat a to, co děláme, vyhodnotit jako správnou cestu, pak vytrváme ve svém úsilí a bez ohledu na své počáteční schopnosti je zvládneme rozvinout, zlepšit, znásobit.”

3. Pokud naříkáme, že se nám něco nedaří, jen tím marníme nespornou energii, kterou v sobě máme. Místo toho, abychom si představovali to nejhorší, představujme si to nejlepší. Špatné myšlenky nemohou vést k dobrým výsledkům. Naopak dobré myšlenky mohou to, o čem sníme, skutečně vnést do našeho života. Protože to, čemu věříme, hledáme. To, co hledáme, můžeme nalézt. Zatímco to, v co nevěříme, nehledáme. A to, co nehledáme, nemůžeme nalézt.

4. Jsme to, co denně děláme. Ne to, co denně říkáme, že uděláme. O žádné snaze, kterou vyvineme, neříkejme, že je zbytečná, jen proto, že nevedla...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům